Super Plastic Fantastic

Am umplut sticla cea noua cu suc de portocale rosii. Am citit pe ea BPA Free. Oare ce o fi BPA astia? Deschid o fereastra pe internet si caut pe Google. Am gasit prima cautare. British Pig Association - asociatia crescotorilor de porci. Nu cred ca e asta. A doua cautare pare cea potrivita. 

Bisfenol A sau BPA, este un compus organic, descoperit in anul 1891 de catre chimistul rus Alexandr Dianin, folosit in fabricarea anumitor mase plastice si rasini epoxy. Acest compus este in folosinta inca din anul 1957. Plasticul la care este folosit BPA este transparent si folosit la fabricarea multor bunuri de consum (biberoane, bidoane de apa, echipament sportiv, CD-uri sau DVD-uri) si pentru scopuri industriale cum ar fi invelisuri pentru conducte de apa. Anumite rasini epoxy, care contin BPA, sunt folosite pentru invelisul interior al conservelor si cutiilor pentru mancare si bauturi. Este de asemenea folosit pentru fabricarea hartiei termice care este folosita in general la casele de marcat. Bisfenolul A este un disruptor endocrin, care poate imita caracteristicile hormonului numit estrogen, si s-a demonstrat prin anumite studii pe animale, ca poate cauza efecte negative asupra sanatatii. Mai exact, accest compus imita foarte bine structura hormonului estradiol, cu abilitatea de a se lega si activa acelasi receptor al estrogenului ca si hormonul natural.

Interesant. Ma bucur ca am o sticla BPA Free in cazul asta. Imi leg sireturile la adidasi si plec in parc. Azi e zi de alergat. Respir aerul cu nesat, si incep.

Comments

Popular posts from this blog

Ultima mea carte s-a lansat azi pe Amazon

Ritm

Urari