γνῶθι σεαυτόν (gnothi seauton)

Moto: On revient toujours au premiers amours.

Acest text ar fi trebuit sa poarte titlul "Dialog in gara" . Dar poate ca cel de mai sus e mai potrivit.

-Hai zi-mi ce iti lipseste sa te poti schimba?
-Eu stiu, poate ca nu am taria necesara sa continui...
-Prostii!
-Poate ca lumea asta e prea cruda...
-Exagerezi!
-Intru greu in contact cu oamenii din jurul meu, si cel mai adesea nu stiu ce le-as putea spune.
-Te complaci!
-Sunt lipsit de inspiratie, si fac totul mecanic...
-Ti-as spune ceva de genul " Fii cu inima in ceea ce faci ! ", dar timpurile acelea au trecut. Incearca doar sa fii cat mai eficient si sa incerci sa faci totul perfect. Daca stii ca ai facut tot ceea ce puteai face, indiferent de rezultat, fii multumit.
-Pai, nu sunt multumit...
-Simti ca ai putea face mai mult?
-Mult mai mult.
-Si cine te opreste?
-Nu vreau sa ma schimb. Si nu as vrea sa schimb nimic din jurul meu.
-Dar cu toate astea vrei mai mult? Iar asta nu se va intampla daca vei continua sa faci ceea ce ai facut, si sa obtii ceea ce ai obtinut si pana acum. Ars longa, vita brevis est. Chiar vroiam sa iti spun. La inceput picturile tale erau pline de Viata, transmiteau un mesaj, iar acum...
-Nu mai pot picta. Incerc, dar mintea imi este goala. Nu mai gasesc nimic demn de atentie.
-Acum esti un pictor cunoscut. Nu ar trebui sa iti faci griji de reputatia ta. Du-te acasa, in satul tau de la poalele muntilor. Mergi pe jos, munceste pe camp, dormi, maninca. Uita de toate aceste lucruri care te-au inconjurat, dar care nu te definesc pe tine ca fiinta.
-Nu stiu ce sa zic. Totul imi pare trist si nesemnificativ acum. De parca as fi dat gres. De parca si in aceasta viata am facut aceleasi greseli ca si in celelalte. Ma simt gol.
-Exista doar o viata. Aceasta pe care o traim Acum. Daca amintirile ne fac rau, trebuie pur si simplu sa renuntam la ele.
-Usor de zis. Crezi ca nu am incercat?
-Uneori minunile ne insotesc, ascunzandu-se intr-o raza de soare, alteori dureaza o eternitate. Dar fie ca sunt efemere sau inving timpul, tot ceea ce putem face este sa ne oprim pentru un moment din noianul de ganduri care ne-au inconjurat, si sa le privim. Fericirea exista. Ea este un mod de a trai, sau nu, este mai degraba un mod de a gandi.
-Ma iei cu replici pompoase. Da un exemplu concret, si ma declar convins.
-Chiar daca iti voi da, pariem ca nu vei fi?
-Tin pariul.
-Zilele trecute imi intreb copilul: Tu ce vrei sa te faci cand vei fi mare? Sahrdaya, mi-a zis.
-Ha! Adica om cu inima treaza. Cati ani a facut? Ne vorbeste limba?
-Face 7 in septembrie. O dau la scoala la anul. Si da, ii plac mult limbile straine.
-Da, ma gandesc ca poate ai dreptate. Sau poate nu. Dar o sa iti urmez sfatul.
-Iti trebuie doar putina liniste. Si putin noroc. Si putina munca. Si putina perseverenta...
-Ho! Da' opreste-te odata! 
Stop!

Comments

Popular posts from this blog

Ultima mea carte s-a lansat azi pe Amazon

Ritm

Dimineata, cand ma trezesc