Arta de a minca

Alma, mi-ai readus aminte ceva interesant.
Cand am re-invatat sa maninc.
Nu am crezut la inceput.
A minca este o arta.
La fel ca a bea o cana de ceai.
Una din cele 64 de arte
care erau candva un must-be pentru japonezi.
Trebuie facuta cu toata seriozitatea.
Cu gandul doar la acel act, in liniste, fara a vorbi,
fara a face nimic altceva decat a minca.
Atunci totul se schimba.
Din ceva obisnuit devine ceva demn de bagat in seama.
Nu e greu.
De 3 ori pe zi trebuie doar sa mancam.
Si nimic altceva.
Poate ca pina la urma,
dincolo de tot fastul actului de a minca,
noi europenii,
suntem cu adevarat barbari.



Itadakimasu! *

Inca imi aduc aminte cum imi spunea,
Cati-san, daca nu esti in stare sa faci acest lucru
de 3 ori pe zi, pentru citeva minute,
cum ai gandi ca vrei mult mai mult ?
Cei care sunt neglijenti
cand e vorba de lucruri marunte
cum crezi ca ar putea sa fie seriosi,
daca va veni vorba de cele mai dificile.
Un om e un adevarat luptator
din toate punctele de vedere,
incepand de la cele mai marunte,
pina la cele cu adevarat serioase, sau nu e deloc.老 人 ありが とう
(domo arigato, senpai )



Itadakimasu! (
い ただきます) - expresie japoneza ce are sensul de "sunt gata sa primesc (aceasta mancare) " . Se rosteste traditional la inceputul fiecarei mese, dupa o scurta multumire adresata divinitatii.

Si bineinteles, pentru cei care au ajuns la sfarsitul insemnarii, momentul de relaxare...


3 martie 2009

Comments

Popular posts from this blog

Ultima mea carte s-a lansat azi pe Amazon

Ritm

Dimineata, cand ma trezesc