Ecoute ton corps - partea a doua

Sa continuam cu partea a II-a. 

Cum imbunatatim comunicarea tinand cont de cele aflate in prima parte.

Va sugerez sa va revizuiti modalitatea de a transmite si de a primi mesajele,atat in viata personala cat si in cea profesionala. Care dintre aceste rani sunt reactivate in relatiile cu anumite persoane? Nimic nu va impiedica sa verificati cu acele persoane pentru a vedea daca ele va vad in acelasi fel in care va vedeti voi insiva.
Astfel, daca doriti sa aveti relatii mai bune in viata voastra, incepeti sa va intrebati ce anume trebuie sa faceti, constienti fiind ca este necesara o schimbare in maniera voastra de a comunica. Formele de comunicare de pot concentra in 5 categorii. Aceste forme va ajuta atat in modalitatea de a transmite celorlalti ceva, cat si in felul in care primiti, ascultati. Idealul ar fi sa invatam sa-i ascultam pe ceilalti pentru a sti sa diferentiem clar ceea ce ne comunica. Stiind ca ascultarea este la fel de importanta ca si cuvintele, stiti de asemenea ca daca veti invata sa ascultati cu adevarat, veti obtine o mai buna intelegere a celorlalti. Aceasta lege a compensarii este imuabila in toate domeniile. Totusi se poate intimpla ca partenerul de discutie sa aiba nevoie de ascultarea dumneavoastra, deoarece vrea sa va impartaseasca lucrurile dificile pe care le traieste in acel moment. Daca in acel moment anume nu va simtiti capabil asa il ascultati, este foarte important sa ii spuneti celuilalt, cu tact, despre lipsa dumneavoastra de disponibilitate.
Prima forma de comunicare este SCHIMBUL. Cand celalalt va impartaseste ceva, trebuie doar sa il ascultati. Nu trebuie sa ii raspundeti daca acesta nu v-a intrebat nimic.De exemplu, partenerul de discutie spune " Ah, ce frig este astazi!". Nu o sa ii raspundeti spunand ca ieri a fost mai cald. Deci, daca vreti sa fiti ascultat cand vorbiti, invatati la randul vostru sa-i ascultati pe ceilalti. Asigurati-va ca nu exista nici o propozitie interogativa; este suficient sa il primiti pe celalalt in ceea ce impartaseste.
A doua forma de comunicare este cea in care se exprima O CERERE DE AJUTOR ADEVARATA. Aceasta poate fi o favoare sau/si un sfat cerute de cineva. Oricare ar fi aceasta cerere, este recomandat sa adresam cel putin 3 intrebari celuilalt pentru a ne asigura ce vrea cu adevarat inainte de a accepta sau refuza ajutorul cerut. Se intampla foarte rar ca cineva sa-si formuleze cererea foarte clar si precis de la inceput. Adesea acea persoana nu stie exact care este problema ei. Iar aceste intrebari de clarificare nu sunt doar in folosul celui caruia i se adreseaza cererea, ci mai ales sunt folositoare celui care a cerut ajutor.
Devenind tot mai atenti la comunicare, veti putea remarca cum, de obicei, primiti O CERERE DE AJUTOR ASCUNSA. Ceea ce inseamna ca acea persoana va cere ajutorul, dar nu exista o intrebare in cererea ei. Vorbeste despre o situatie problematica, putem sesiza ca este vorba de o cerere de ajutor, dar acest lucru nu e precizat. De exemplu, daca cineva va spune: "Nu pot sa traiesc cu un partener care este atat de indiferent cu mine" . Nu serveste la nimic sa ii dati sfaturi, caci nici macar nu stiti daca acea persoana vrea sa afle parerea dumneavoastra. Poate vrea doar sa se plinga si sa se simta compatimita. Asigurati-va deci ca, in aceasta forma de comunicare, celalalt chiar vrea ajutorul vostru. Apoi puneti-i cateva intrebari pentru a afla ce fel de ajutor vrea sa primeasca de la voi, iar daca veti fi in masura, sa ii spuneti daca il puteti ajuta sau nu.
O alta forma de comunicare este INTREBAREA LEGITIMA, adica o intrebare de informare sau un detaliu de adaugat. Puteti raspunde daca a-ti cunoaste raspunsul. Nu aveti nevoie sa adaugati o cantitate de informatii care nu au fost cerute.
Ultima forma de comunicare si cea mai dificila de gestionat este atunci cand percepeti O INDOIALA in ceea ce va spune celalalt, adica simtiti ca acesta din urma se indoieste de ceea ce ati spus voi sau nu are incredere in capacitatile noastre.Atunci e foarte usor sa cazi in capcana si sa reactionezi puternic. Insa, e necesar sa revenim cu o intrebare de genul " De ce imi spui acest lucru? Vrei altceva sau vrei sa imi explici mai mult din ce anume vrei sa spui?" . In nici un caz nu trebuie sa incercam sa il convingem pe celalalt, repetand ceea ce tocmai am spus deja sau ceea ce credem. Celalalt nu va va asculta atita timp cat va fi in aceasta stare de indoiala.
Cu cat invatati mai bine sa ascultati si sa diferentiati formele de comunicare, cu atat mai mult va va fi mai usor sa transmiteti celorlalti ceea ce vreti sa comunicati. In plus, alegerea de a transmite cat mai clar si de a primi fara temeri, va ajuta sa diminuati gravitatea ranilor din viata voastra. Comunicarea eficienta este intr-adevar o arta, iar nimeni in lume nu exceleaza in acest domeniu fara multa practica, rabdare si perseverenta.
Deci, daca va hotarati incepand de azi sa exersati, prima etapa consta in descoperirea propiilor dificultati in functie de ranile activate in relatiile cu diferite persoane. Dupa aceea, fiti foarte atenti la forma de comunicare folosita de ceilalti, ascultandu-i cu atentie.

Mult succes!

20 octombrie 2008

Comments

Popular posts from this blog

Ultima mea carte s-a lansat azi pe Amazon

Ritm

Urari