Pro-activ vs reactiv

De ce mergi impotriva curentului? am fost intrebat candva. Pentru ca nu vreau sa ajung acolo unde curentul te va duce, am raspuns. Este greu de inteles toata aceasta discutie despre a te lasa dus de curent (e si asta o arta) sau de a merge impotriva curentului. Pentru ca doar atunci cand ai invatat sa inoti impotriva curentului, si stii de ce esti capabil, te poti lasa in voia lui, si iti poti ajusta directia cu un efort minimal, pentru a ajunge acolo unde doresti. Nu mai esti doar o frunza in bataia vantului, nu mai esti un alt numar intr-o statistica. Suntem conditionati de mici, chiar si filmele facute la Hollywood iti arata o alta fata a realitatii, care nu are de-a face cu viata reala. Parintii, rudele, cunostintele, toti vor sa iti impartaseasca din vasta lor cunoastere, pe care o au de la parintii si bunicii lor. Dar mai nimeni nu isi pune intrebari, nu isi exprima dubiile, si atunci cand cineva o face, gasim destul de repede cuvintele necesare pentru a il admonesta dezaprobator. Si ne mai intrebam unde am gresit, cel mai adesea spre sfarsitul vietii, cand observam ca nu am trait viata pe care am dorit-o. Da, mai ales cand aflam ca este posibil, si ca putem fi fericiti, relaxati, creind in loc sa muncim, iubind in loc sa fim intr-o relatie, simtindu-ne impliniti in loc sa experimentam golul din suflet. Ce face diferenta? Un singur lucru. Actioneaza in loc sa reactionezi, atunci cand te afli in fata oricarei provocari.

Comments

Popular posts from this blog

Ultima mea carte s-a lansat azi pe Amazon

Ritm

Dimineata, cand ma trezesc