Thursday, 18 May 2017

Cateva sfaturi despre cum sa devenim nemuritori (II)

Cryoterapia -terapia cu frig- ajuta la imbunatatirea performantelorsportive, efecte notabile la sprinteri si alergatori de cursa lunga.

Nootropice - trebuie sa fim atenti deoarece acestea pot crea reactii de feed-back care nu sunt previzibile. Efectele de feed-back pot fi amplificate cand intrerupem administrarea nootropicelor. Chiar daca ele functioneaza pe termen scurt, nu exista cercetari suficiente privind efectele pe termen lung, deoarece aceasta este inca o tanara stiinta. Exista exemplul colinei in reactia colinergica, si sperantele in tratarea memoriei pe termen lung in relatie cu Alzheimer. Apfa - gpc are efecte ca si cresterea timpilor de reactie, intr-un mod similar colinei. Exista versiuni ale colinei care imbunatatesc performantele medii masurate anterior, dar scad performantele exceptionale anterioare. Vitamina D si Omega 3  sunt suplimente care cresc dramatic performantele cognitive. Vitamina D imbunatateste secretia de serotonina, dar si pentru persoane insarcinate si nou nascuti, avand un rol important in creierele aflate in dezvoltare. Este bine sa se consulte medicul inainte de suplementarea cu vitamina D. 8% din creier este compus din Omega3, cu impact in refacerea neuronala, procesul de sintetizare al colinei, imbunatatind in primul rand procesele cognitive.
Brocolli - 65g  - au rezultate promitatoare in spectrul autistic si chiar schizofrenie, Alzheimer si alte boli similare. Efecte similare cu Prozac in ameliorarea starilor depresive. Exista de asemenea suplimente bazate pe principiul activ din brocolli, numit Glucoraphanin. Nu este nevoie sa fie consumat in fiecare zi, deoarece efectele consumului unei portii normale dureaza cateva zile. Este mai eficient daca sunt puse in blender.

Medicamente anti-inflamatorii fara steroizi nu sunt indicate pe termen lung (cum ar fi ibuprofen), deoarece pot avea un impact negativ asupra sistemului circulator, in special daca sunt utilizate in doze mai mari decat cele indicate. Alternative precum Meriva pot fi luate in considerare. 1g de doua ori pe zi reduc osteoartrita - dupa 3 luni s-a constatat o crestere a mobilitatii de pina la 4 ori, la atleti, distrugerea musculara a fost mult incetinita, un studiu de 8 luni al artritei a constatat imbunatatirea mobilitatii si reducerea  durerii si inflamatiei. Doua grame Meriva e echivalenta cu 1g Tylenol sau 800mg ibuprofen ca analgezic, dar fara impactul negativ asupra ficatului pe termen lung. Efectul dureaza aproximativ 4 ore, iar doza urmatoare trebuie administrata in maxim 6 ore. Opt grame Meriva sunt tolerate destul de bine daca este luata zilnic, conform unui studiu japonez efectuat cu persoane bolnave de cancer. Curcumina reactioneaza diferit in functie de fiecare persoana, si necesita cercetari suplimentare cu grupe de control placebo. Colagenul hidrolizat este de asemenea indicat pentru sanatatea pielii, incheieturilor si gingiilor, gasindu-si singur drumul spre articulatii.

Produsele si suplimentele cumparate din alte tari trebuie sa fie certificate de organizatii ca N.S.F. sau U.S.P. Se poate verifica pe website-ul organizatiilor respective, cautand lista de produse aprobate.

25% din procesele desfasurate la nivel genetic necesita micronutrienti (minerale, acizi grasi, vitamine etc). Daca anumite reactii legate de proteine se desfasoara defectuos, nu vom identifica aceasta problema ca boala, dar o putem categorisi drept imbatranire. Eliminati carbohidratii rafinati ca zaharul rafinat, mancati alimente bogate in apa, incercati dieta bazata pe un interval de timp de 10 ore cu 14 ore repaos, adaugati crucifere, evitati uleiurile polisaturate, Femeile aflate la menopauza pot suplimenta cantitatea de colina, aflata de exemplu in oua si kale. Carotenul pare a fi depozitat nu numai in ochi, dar si in creier de asemenea, ceea ce pare paradoxal, deoarece sunt legate de diferite reactii legate de lumina si intuneric. Nuci si alune cu ulei de cocos, fructe de padure si colagen hidrolizat poate fi un exemplu de mic dejun. Rodia are un compus ce transforma bacteriile din intestin intr-un compus legat de regenerarea mitocondriala. Laptele normal limiteaza anumiti antioxidanti. Alt exemplu este micul dejun cu kale, avocado, ou si somon. Avem aici acizi grasi ca Omega3, colina, protejeaza Omega3 de oxidare, prebiotice si probiotice. Spanacul se poate adauga de asemenea, eliminand scurtarea telomerilor, impiedicand imbatranirea creierului. Omega3 stimuleaza regenerarea celulara si schimba structural anumite zone cerebrale. Femeile cu probleme menstruale au de obicei o deficienta legata de fier, in majoritatea cazurilor. O dieta bogata in crucifere amelioreaza anumite forme de cancer, cum ar fi cancerul de prostata, scazand anumiti markeri considerabil. Benzenul este o problema, in relatie cu fumatul, poluarea datorata automobilelor si prajelilor, accentuind anumiti markeri biologici intalniti in cancer. Tratarea inflamatiilor pare a fi un element cheie in a deveni un centenar, un nivel redus al inflamatiilor pare a fi un element cheie in prezicerea acestui ideal. Magneziul este necesar pina la 400mg zilnic. Vitamina K2 este necesara impreuna cu Vitamina D in relatie cu procesarea calciului. Uleiul de peste si acizii grasi trebuie sa fie de buna calitate, pentru a nu fi deja oxidati sau in curs de oxidare, si trebuie tinute la frigider. Omega 3 si/sau ulei de peste creste masa musculara, puterea de a face exercitii, impiedica scaderea telomerelor.

Antrenament de mare intensitate - indicat cel putin 10-15 min, folosind glucoza sau grasimi. Daca te antrenezi regulat, nu neglija picioarele. Exista anumiti compusi rezultati in urma glicolizei, care se banuieste ca influenteaza de asemenea si performanta creierului, indirect.

Este important sa se reduca consumul de zahar rafinat, daca se poate pina la zero (eliminand riscul de diabet, probleme vasculare, obezitate). Cel mai usor mod de a imbunatati sanatatea, zaharul rafinat fiind unul din alimentele care imbatranesc prematur organismul. Zaharul are drept efect cresterea dopaminei, intr-un mod similar cu tutunul , creand dependenta. O alta metoda este de a manca intr-un interval de 10-12 ore zilnic, Studii efectuate reveleaza faptul ca grupul de studiu pe 10-12 ore, fata de cel de 15 ore, are nivelul de glucoza in sange mult mai echilibrat, sunt mai atletici, au capacitate de efort mai mare si sunt mult mai activi. Toate acestea au fost observate fara a modifica calitatea mancarii in vreun fel. Cresteti consumul de vegetale. Un blender puternic este de dorit, deoarece sucurile din comert au inlaturat mare parte din continutul de fibre, pentru a bea smoothie cand avem ocazia. Avem nevoie de micronutrienti in aceeasi masura in care ne calculam macronutrientii. Mai mult de 300 enzime folosesc magneziu, ATP inclus (generatorul de energie necesara vietii zilnice), de asemenea folosit in repararea ADN-ului. Vitamina D este importanta, 70% din populatie nu are necesarul de vitamina D, datorat cremelor solare, statului in casa, vremii, etc. Exista studii privind persoanele cu un nivel adecvat de vitamina D avand telomere mult mai lungi, si atingand varste inaintate mai des decat celelalte grupe. Creste rezistenta fizica, masa musculara, sanatatea corpului si a creierului.

Consumul ridicat de carne creste riscul de cancer, conform studiului efectuat in 2016 in USA, si este accentuat daca este combinat cu alti factori de risc cum ar fi fumatul sau lipsa de exercitiu. Studiul proteinei IGF-1 si a impactului acesteia asupra sanatatii poate oferi detalii suplimentare legate de aceasta intrebare. Fibrele - avem nevoie de diferite feluri de fibre, din aceasta cauza suplimentele nu sunt suficiente. De obicei nu consumam suficiente fibre, bacteriile din colon distrug bariera intestinala datorita faptului ca nu sunt hranite corespunzator, prin canibalism. Fierul - este mult mai disponibil in carne, din aceasta cauza vegetarienii trebuie sa consume 180% din necesarul zilnic, deoarece disponibilitatea din plante este mai mica. Ca femeie, ai nevoie chiar de mai mult fier in acea perioada a lunii. Produse probiotice - VSL 3 - este un produs mentionat destul de des in diferite publicatii si studii.

Indulcitori artificiali - modifica flora intestinala, creste grasimea si incetineste arderea ei in organism, conform unui studiu din 2015. Stevia este un pic mai buna, dar nu a fost studiata suficient. Un studiu efectuat in UK, pe un lot de 78.000 candidati cu diabet, consumatori de Metformin, au avut o durata a vietii mai mare decat media de varsta a grupului de studiu sanatos.




No comments:

Post a Comment